Нуждае ли се пазарът на имоти от информация?
Психолозите твърдят, че хората имат и сезонни желания понякога - през зимата мнозина мечтаят за слънце и имот на морето. С това се обяснява застояването пред компютъра в търсене на подходящия имот не само в България, но и в чужбина. Така например показателен за тази тенденция факт може да бъде отчетен в постоянно обновяваните предложения на различни ценови сегменти. Съвсем отличимо е, че хитът Слънчев бряг е станал изгоден и достижим с множеството си предложения, при това в различни жилищни комплекси.
Забелязва се напоследък тенденцията съседните дестинации отскоро отново да стават желани. Истинско предизвикателство е да купиш не просто в Гърция, Турция, Испания, а на уникални техни полуострови, острови и исторически места. Да откриеш предложение за собствено парче дом на Халкидики край синьото кристално море, с чист плаж, чинари, брези и маслинови дръвчета и особено красива природа, под егидата на UNESCO, е истинска оферта - бижу.
С идването на лятото обаче, новите морски собственици разбират, че 20-те дни отдих на плажа им е бил достатъчен. Какво да правят с имота си, освен да завъртят ключа? Истински предприемчивите търсят разхладата на планината, уникалните кулинарни предизвикателства, уюта на дома, разнообразието от услуги. Те са наясно, че покупката на морски имот освен осигурено място за преспиване, може да породи и грижи. Като че ли все още българинът не се е научил да преотдава имота си, както и да търси агенти, които вместо него да правят това. Затова специалистите съветват да се търсят агенции с утвърдени дългогодишни позиции, с опит, адаптивност и широкообхватност на предлагането. В този случай панелите на сайтовете за отдаване под наем, са добра алтернатива. Необходимостта от договор като израз на сигурност, изряден консултант, правни съвети, богат набор от предложения и пр., са особено важни. Обикновено големите агенции имат офиси в различни градове на страната, както и множество партньори в чужбина, които да ги информират за пазара. Техните сайтове предлагат актуална информация, консултират онлайн, издават бюлетини, чрез които потенциалните им клиенти по имейл получават „ в кратце” парченце от този необятен свят.
Защо е важно да се знае накъде върви пазарът на имоти?
Винаги когато избираме нещо, трябва да познаваме алтернативите му. Имотният пазар в България е като темата за футбола – всеки го разбира. Всъщност по-правилно е да се каже, че всеки може да бъде играч, защото над 95% от хората са собственици на имоти, следователно според промяната в семейното им и финансово статукво, те поне два пъти в живота си излизат на тепиха като играчи. А имотите са неевтин залог за добра игра, затова е важно да се направи и най-добрия избор. За целта е необходима актуална информация, следене на движението на пазара, както и отлични консултанти.
Повлия ли се имотният пазар от кризата и какви са уроците от нея?
Имаше период, в който курортите ни – Черноморски и планински – бяха белязани с изявата на бетона. Около тях отсъстваха зелените територии, типичните и нетипични атракциони. Въпросът беше не какъв имот имаш там, а дали имаш. Днешният клиент обаче е по-придирчив. Той търси различен изглед, тишина, дискретност, сигурност, лукс и затова затворените комплекси са предизвикателство, на което не може да се устои. Интересна тенденция в тази връзка е появата на предлагане на имоти на места, които доскоро не са били хитови. Велинград, Момчиловци, Баня не са просто новите открития на СПА и алтернативния туризъм, а и на имотния пазар. Така кризата преструктурира тенденцията за ваканционни и семейни имоти в чисти, небетонирани зони, със съхранена идентичност и предлагане на нови услуги и усещания. Кризата превъзпита и клиента към добро – тя показа, че през 2009 и 2010 сделки е имало основно само за качествени имоти.
Промяната във финансовата стабилност издиктува и четвъртата тенденция с градски привкус. Така за най-търсения „масов имот” беше фиксиран със следните характеристики: маломерен апартамент между 40 и 70 кв. м., ново строителство, с акт 16.
Може би обаче след кризата ситуацията на пазара ще бъде още по-различна по отношение на клиентите, но затова е необходима достатъчно обективна информация, ясни параметри на търсенията и помощ от агенциите за недвижими имоти, които и до днес са носители на най-силните козове в играта на пазара с имоти, на който индивидуалните неориентирани електрони обикновено са губещи.
super statiika, bravo :)))
ОтговорИзтриванеИмотите в Гърция са атрактивни не само откъм цените: 10 €/кв.м. за дворно място за къща до 10 км от морето; 1000 € за 1 кв.м.ново строителство завършено "до ключ" + мебели. Красиво е: палми, малки спретнати сгради, маслинови и портокалови дръвчета .... и всичко това на 300 - 400 км от Централна България. Много българи закупиха апартаменти в община Кавала за да ги отдават под наем срещу 50 - 80 € на ден през лятото. Струва си човек да се замисли за инвестиция в района на Кавала.
ОтговорИзтриванеМерси за инфото - това е добър ориентир за мнозина, които се колебаят какво да правят с някакви суми или добри идеи.
ОтговорИзтриванеДа бъдем информирани е изключително важно, за да можем да направим правилния избор - особено когато става въпрос за покупко-продажба на имот.
ОтговорИзтриванеthanks (sun) :)))
ОтговорИзтриване